VORM IN
DIENST VAN
DE BOODSCHAP

Studio Alott helpt om jouw ideaal te vertalen naar een helder verhaal. Samen vertellen we je verhaal op zo’n manier dat je doelgroep deze op het juiste moment en in de juiste ‘taal’ ontvangt. Sta je aan het begin van de (her-)ontwikkeling van je merk dan doorlopen we de hieronder beschreven stappen. Voor losse producten of producten die mogen voortborduren op een bestaande merkidentiteit kunnen we uiteraard stappen overslaan.

1.
MERK-DNA

Voordat we samen aan de slag gaan, leer ik je graag beter kennen. Hoe is het begonnen; de Oerknal van jouw bedrijf? Waar ben je nu en waar wil je naar toe? Aan de hand van een vragenlijst breng ik jouw merkwaarden oftewel merk-DNA in kaart. Je merk-DNA is verbonden met je sterke onderscheidende eigenschappen (USP’s) en vormt de rode draad bij de ontwikkeling van je merk. Een stevige basis die zich kan wortelen meegroeien.

VISIE
MISSIE
KERNWAARDEN

2.
MERK
POSITIONERING

De merkpositionering is de plek die jouw merk inneemt in het hoofd en het hart van je doelgroep. Het liefst een hele waardevolle, onvervangbare unieke plek. Een diepere verbinding. Die verbinding ontstaat enerzijds door positieve en emotionele associaties met je merk te realiseren. Anderzijds door een inspirerende propositie, de merkbelofte te formuleren. Van groot belang is het evenwicht in de merkbelofte die wordt gedaan en de manier waarop je deze nakomt

MARKTANALYSE
MERKPOSITIONERING
MERKBELOFTE

3.
MERK
STRATEGIE

Je merkstrategie is het pad dat je creëert om zo effectief mogelijk naar je gewenste merkpositionering te komen. Een merkstrategie is belangrijk omdat het de noodzakelijke structuur geeft aan alle keuzes die je maakt voor je merk. Je merkstrategie maakt duidelijk waar je naartoe werkt en hoe alle onderdelen van je merk zich tot elkaar verhouden om maximale impact te creëren. Het is een gids met behulp waarvan je mensen, intern en extern, een coherent verhaal kunt vertellen.

MERKSTRATEGIE
PLANNING & ROADMAP
MERKVERHAAL

4.
MERKSTIJL

De merkstijl is de totale zintuiglijke beleving die je teweeg wilt brengen met je merk bij je doelgroep. De visuele stijl (logo, kleurenpalet, iconen en fotografie) zijn vaak het vertrekpunt van een merkstijl, omdat dit het eerste is dat mensen van je merk tegenkomen. Maar ook het oproepen van de juiste associaties met geluiden, geuren en interactiemomenten ondersteunen je verhaal.

MERKNAAM
LOGO
TONE OF VOICE
BRANDGUIDE
BRANDBOOK

5.
REALISATIE

De merkstijl staat. Nu vertalen we deze door naar concrete merkuitingen; van huisstijlproducten tot promotiemiddelen en campagnes. In overleg kan ik naast het ontwerp van de merkuitingen ook de uitvoering realiseren en/of coördineren wanneer deze moeten worden uitgezet naar specialisten in mijn netwerk. Zo verzorg ik alle technische voorwaarden voor je de realisatie van je merkuitingen. Denk bijvoorbeeld aan de drukspecificaties van een krantenadvertentie. Zo kun jij je volledig richten op je product of dienst.

VISUEEL DESIGN
MERKBELEVING
VERPAKKING DESIGN
SIGNING
WEBDESIGN
STYLING
FOTOGRAFIE
FILM

6.
MERK
BEWAKING

Het uitdragen en vestigen van een merk stopt niet als de website, de nieuwsbrief of de campagne gelanceerd is. Alott denkt proactief met je mee over vervolgstappen. Wanneer er nieuwe kansen voor jouw merk zijn, trek ik gelijk aan de bel. Wil je graag continuïteit in al je communicatiemiddelen? Dat juig ik enorm toe. Daarom bied ik de optie aan om minuten in te kopen, zo kan ik je ook met ad hoc diensten direct helpen zonder dat we voor iedere 10 minuten onze administraties moeten induiken.

CONTENT CREATIE
SOCIAL MEDIA
CAMPAGNE
FOLLOW-UP

Animated GIF - Find & Share on GIPHY

DESIGN

Folder
Flyer
Promotiemateriaal
Social media content
Bedrijfspresentaties
Powerpoint presentaties
Interactieve presentaties
Belettering
Boekomslag
Boeken
Lesmateriaal
Vectoriseren
Uitnodigingen
Beurswanden
Aankleding beursstand
Bedrijfsbrochure
Productbrochure
Catalogus

FOTOGRAFIE

Fotostyling
Fotoshoot productie
Product fotografie
Foto optimalisatie
Foto retouchering
Beeldmanipulatie
Kleurbewerking

FILM

in samenwerking met Misha Beliën
Storytelling
Art-direction
Motion design
Documentaire
Brandmovie
Events

NIEUW
WERK

ZIN IN
EEN BEWUST
BUREAU?

Alott werkt graag voor bedrijven en organisatie die het verschil (willen) maken. Blije commerciële of idealistische merken. Ben je een starter en heb je hulp nodig bij het omzetten van abstracte ideeën naar een ijzersterke identiteit? Of ben je een gevestigd bedrijf dat even lekker wakker geschud wil worden met frisse ideeën? Stuur een e-mail of bel gelijk 0683404090.